Uw winkelwagentje
Fuel & Seizoensgroenten

Fuel & Seizoensgroenten

Bij Fuelfood vinden we het belangrijk om seizoensgebonden groenten en fruit te gebruiken in onze maaltijden. Door seizoensgroenten te eten ben je zeker dat je lokale en verse producten voorgeschoteld krijgt en dat je maaltijd een kleinere impact heeft op het milieu. Groenten en fruit zijn immers goedkoper en bevatten veel meer smaak wanneer je ze in het juiste seizoen eet. Deze week gebruiken we courgette en rode biet in ons ‘Vegi’ menu die een overvloed aan vitaminen en mineralen bevatten.

 

De courgette is zowel familie van de komkommer als de meloen, waardoor deze groente een zachte smaak krijgt en gemakkelijk toe te voegen is aan verschillende gerechten. Courgette bevat een hoge hoeveelheid aan mineralen en vitaminen die helpen om je metabolisme te versnellen. Hierdoor krijg je meer energie en wordt er meer vet verbrand.

 

Rode bieten bevatten ook enorm veel vitaminen en mineralen. Ze stimuleren de werking van de lever en de nieren die deel uitmaken van de belangrijkste organen van het menselijk lichaam. Bovendien hebben rode bieten een hoog gehalte aan nitraat, wat de zuurstofopname van lichaamscellen bevordert. Een hogere zuurstoftoevoer zorgt ervoor dat je betere prestaties levert.

 

Welk gerecht we voor de komende weken aanbieden kan je terugvinden onder het tabblad ‘Menu’. Het Vegi menu klinkt opeens een stuk aangenamer, toch?

 

Auteur

Chiara Van Den Broek

 

Bronnen:
Appers, F. (2016, 28 maart). Rode bieten zorgen voor betere gezondheid en platte buik + recept. Geraadpleegd op 7 mei, 2017, van https://www.leefnugezonder.be/rode-bieten-zorgen-voor-betere-gezondheid-en-platte-buik-recept/ Naets, L. & Lauwers, D (2014). Lekker ecologisch!: ruim 500 recepten en een schat aan informatie. Utrecht: Jan Van Arkel Top 10 lentegroenten en –fruit. Geraadpleegd op 7 mei, 2017, van https://www.libelle-lekker.be/artikelen/82250/top-10-lentegroenten-en-fruit

Ouder artikel